Otoyollarda “bisikletlilere uygun bariyerler” artıyor.
Bakan Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün (KGM) sorumluluğunda karayolu ağında yürütülen bisikletçi dostu bariyer çalışmalarına ilişkin yazılı açıklama yaptı.
Türkiye’de ve bazı Avrupa ülkelerinde uygulanan motosiklet dostu bariyer sistemleriyle amacın kaza şiddetini azaltmak olduğunu vurgulayan Uraloğlu, şöyle konuştu: “Amacımız motosiklet sürücülerimizin daha güvenli sürüşünü sağlamak. Trafiğin tespitine ilişkin raporları inceledik. Karayolları Genel Müdürlüğümüzün sorumluluğunda olan yollarda kazalar ve motosiklet kazalarının yoğunlaştığı bölgelerde çalışmalar yürüttük. “Ekim 2024 itibarıyla toplam 177 kilometre bisiklet yolu kurulumunu tamamladık. Dost bariyerler Yıl sonuna kadar 20 kilometre bisikletçi dostu bariyer daha kuracağız.” değerlendirmesinde bulundu.
Devlet ve il yollarına bariyerler yapıldığına dikkat çeken Uraloğlu, bisiklet dostu bariyer uygulamasının başladığı Antalya’da 18,3 kilometre, İstanbul, Muğla, Çanakkale, Bolu, Tekirdağ, Bursa, Balıkesir, Kütahya, Hatay, Samsun’un bulunduğunu söyledi. , Amasya, Sinop, İzmir Aydın, Manisa, Denizli, Bilecik, Ordu, Çorum ve Tokat’ta toplam 134,6 kilometre bariyer inşa edildi. Kurulumu tamamladıklarını belirtti.
“Hedefimiz yıl sonuna kadar 20 kilometrelik bisikletçi dostu bariyerler daha kurmak.”
Uraloğlu, bu bariyerlerle motosiklet sürücüsünün ciddi yaralanmasının veya ölümünün önüne geçilebileceğini belirterek, şöyle konuştu:
“2023 yılında ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarında motosikletler ikinci sırada yer alıyor. Motosiklet sürücüleri, kazalarda hayatını kaybeden sürücüler arasında da ikinci sırada yer alıyor. Bu verileri dikkate alarak Ankara’da motosiklet kazalarından kaynaklanan kayıp ve hasarları en aza indirecek çözümler üretmeliyiz. 2024 yılı sonuna kadar “Mersin, Muğla, İzmir, Aydın, Bolu ve Düzce illerimiz olmak üzere toplam 20 kilometre bisikletlilere uygun bariyer kurmayı hedefliyoruz.”