Güncel Haberler

Depremzede çift bayramı yeni konutlarında kutluyor

6 Şubat 2023'te meydana gelen Pazarcık ve Elbistan depremlerinden etkilenen 11 ilde, evleri yıkılan veya ağır hasar gören afet mağdurlarının barınma ihtiyacını karşılamak için TOKİ'nin inşaatı devam eden konutlar birbiri ardına yükseliyor.

Depremin vurduğu ve biri boş olan 7 binanın çöktüğü, 411 kişinin hayatını kaybettiği Diyarbakır'da, Bağlar'ın merkez ilçesi Oğlaklı Mahallesi'nde güvenli ve konforlu konut inşaatları yavaş yavaş devam ediyor.

Toplam 6 bin 40 konuttan 4 bin 366'sının depreme dayanıklı inşaatı tamamlanarak 1.350 hak sahibine anahtarları teslim edildi.

Anahtarları alan aileler depreme dayanıklı evlerine yerleşmeye devam ediyor.

Yeni evlerine yerleşen ailelerden biri de Fatma ve Zülfi Kaya çiftiydi.

Mevlana Halit ilçesindeki evleri depremden ağır hasar gören Kaya çifti, Ramazan Bayramı'nda misafirlerini yeni evlerinde ağırlıyor.

“Çifte tatil yapıyoruz”

Zülfi Kaya, kendisinin, eşinin, oğlunun, kızının ve torunlarının depreme yakalandığını, deprem biter bitmez dışarı çıktıklarını söyledi.

Evlerinin ağır hasar görmesi nedeniyle bir süre çocuklarının evinde kaldıklarını anlatan Kaya, bir süre daha kiraladıkları evde yaşamaya devam ettiklerini söyledi.

Böyle bir felaketin bir daha yaşanmamasını temenni eden Kaya, zorlu bir süreçten geçtiklerini ancak artık rahat olduklarını söyledi.

Kaya, şunları söyledi: “AFAD'a başvurduk ve evimiz ağır hasar gördüğü için başvurumuz kabul edildi. Bu evlerin kısa sürede yapılacağına hiçbir zaman inanmadık. Hükümetin sağ olsun bir yılda tamamlayıp teslim ettiler. “En azından unutuyoruz. Ekmeksiz, evsiz yaşayabiliriz ama Devletsiz yaşayamayız.” dedi.

3 Mart'ta yeni evlerine yerleştiklerini ve bu süreçte herkesin kendilerine çok yardımcı olduğunu belirten Kaya, evlerinde su, elektrik ve doğalgaz bulunduğunu söyledi.

Depremden etkilenen bir çift, tatillerini yeni evlerinde kutluyor

“Başımızı yastığa koyduğumuzda rahat uyuyabiliyoruz”

Kaya, “Burada rahatız. Emeği geçen herkesten Allah razı olsun. Başımızı yastığa koyunca rahat uyuyabiliyoruz. Artık o korkumuz yok. Çocuklarım, torunlarım beni ziyarete geldi. Ne olabilir ki” diye konuştu. bundan daha mutlusu var mı?” dedi.

Fatma Kaya da bir yıldır kirada olduklarını, bu kadar kısa sürede evlerine kavuşabilmeyi beklemediklerini ifade etti.

Bayram nedeniyle çocuklarının yeni evlerini ziyarete geldiklerini belirten Kaya, şöyle konuştu: “Evimiz müsait olunca geldik. Allah Cumhurbaşkanımızdan razı olsun. Allah'a şükür evimiz güzel ve ferah”. Dedi.

“Velilerimizi ziyaret ettik”

Çiftin 43 yaşındaki oğlu Asker Kaya, anne ve babasıyla birlikte bayramı kutlamaya geldiğini vurgulayarak, iki bayramı birlikte yaşadıklarını söyledi.

Hem Ramazan Bayramı'nın hem de anne ve babasının yeni evlerine yerleşmesinden mutlu olduklarını belirten Kaya, şöyle konuştu:

“Rahat, huzurlu, sessiz, sakin ve sağlam bir evde yaşıyorlar. Depremden sonra büyük zorluklar yaşadık. Ailemizde can kaybı olmadı ama ülke olarak büyük kayıplar yaşadık. Allah Devlete ve devlete zarar vermesin. Kısa sürede bu kadar çok evin hızlı bir şekilde inşa edilip teslim edilmesi mutluluk verici. Çocuklar “Toplandık, anne babalarımızı ziyaret ettik, mutluyuz, sevinçliyiz. Huzurlu bir ortamdayız.”